första advent

pratade precis med mamma som är hos mormor, hon hade med sig en bild på mig som mormor skulle få.
så mormor satt och kollade och kollade på den, så frågade mamma "känner du igen den tjejen?" ..."nej?" svarar mormor tveksamt.. om det gjorde ont i hjärtat, ja. Så sa mamma att "det är Sofija", "ja, jag tänkte det" svarade hon förvirrat. det är sorgligt det där med demens. söta lilla mormor!

på tal om annat har jag spenderat hela min dag i tvättstugan, lagom deprimerande.
trött på att ingen någonsin kan tänkas hjälpa till lite.. frågade först pappa om han ville hjälpa mig bara ner en tvättkorg, "nej inte nu.. jag ska jobba lite" HÅLLA!!! det tar 1 minut.. högst!! men ingen idé att tjata. gick då in till Johan och frågade om han ville hjälpa mig (då satt han fortfarande i morgonrock) "om jag vill det? ne det vill jag faktiskt inte" tuuuusen tack för det!  verkligen! kul att folk kan offra en minut på att hjälpa mig med en sån liten grej?
hallå fröken positiv!.. eller inte. inte idag.

Nu kommer snart mamma hem med glögg, russin och pepparkakor.
Men först ska jag ner ännu en tur till tvättstugan!

ciao


busmomo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0