stress

vart ska man börja tro?
(för er som inte orkar läsa allt kan ju hoppa till sista stycket...)
har haft tre fina daga i oslo/bärum, dock började allt med att vi fick ett tråkigt besked på torsdags kvällen, då seastians farfar gick bort. Vila i frid! Vi åkte och umgicks lite med Jörgen som är en kusin till sebastian sen på kvällen. dom tog sig några öl men jag höll mig!! (där ser du loffe att jag visst kan!)

Igår åkte jag in till oslo och åkt trikk för första gången i mitt liv, helt själv dessutom. duktig som jag är kom jag fram helskinnad! åkte och träffade Freddy och Josefine, hade med mig julmust till dom så vi fikade lite och sen gick vi upp på deras takterass då jag fick agera julkortsfotograf, haha! hoppas det åtminstånde blev ett bra! sen tog jag trikken tillbaka till där sebs släppte av mig och vi åkte hem till bärum tillsammans och så kastade jag lite snöbollar på honom, ja ni läste rätt. i bärum är det nu cirka två dm snö! wopido, happyface! (dock jäääääävligt kallt! rekomenderar INTE skinnjacka om någon funderar på att åka dit). så satte vi på en film och tog det lugnt ett tag tills vi skulle åka på konsert med Jörgen och hans flickvän, Catharina. helt greit de! Sen åkte vi hem till Catharina och än en gång tog dom sig några glas öl/vin och jag tog cola ja! haha, så duktig! det var den dagen det.

Idag har vi bara tagit det lugnt, sett på tv och så. sen kom vi lite sent iväg till bussen.. igen! (gjorde det förra gången också). så var jag orolig över att mitt kort inte skulle fungera eftersom det var svenskt då men det gjorde det. så nu fick jag äntligen köpt med mig lite julebrus hem! 5 1,5 liter.. där kan vi snacka tung väska! så låg vi med gasen i bott nästan hela vägen in till oslo, jag sitter och stirrar på klockan som tycks gå alldeles för fort, det har aldrig kännts så långt att åka från bärum till oslo som det gjorde idag.. 5 minuter kvar är det när sebs säger att klockan i bilen går 5 minuter tidigt.. tack gode gud tänker jag! jäääätte uppstressad och nervös sitter jag och är redo att bara hoppa ur bilen. när vi väl kommer fram och jag har gått ut bilen, sebastian har åkt iväg och jag är påväg in till bussen så kollar jag på min klocka.. den är då 46!! nej det är inte sant! faaaaen, jag börjar springa för att hinna med bussen ifall min klocka gick för tidigt.. när jag kommer in till bussarna så åker den jävel pecis.. där står jag med min ringa väska över axeln och ytterligare en väska i handen.. vad fan ska jag göra nu? :S inga pengar på mobilen, inga pengar i plånboken.. helt ensam och uppriven står jag där och känner paniken komma. går runt som en jävla tattae med gråten i halsen och ber om att få låna telefon efter telefon då det hela tiden var upptaget hos sebastian. tio minuter senare får jag tag på honom och beordrar honom att komma tillbaka, det ska han säger han.. när vi lagt på går jag ut och ställer mig och väntar och väntar och väntar.. börjar frysa något så otroligt (är fortfarande kall) så jag gick in igen och tur var väl det, för då ser jag på en tavla att det står "16.40 göteborg" då fann jag liiite hopp inom mig och började fundera på hur jag skulle fjäska för chaffören så jag skulle få åka med.. då jag kommer på att jag kanske borde säga det till sebastian. lånar en telefon ringer, han svarar inte, skickar då ett sms och säger att det går en till buss om tio minuter som jag ska försöka åka med. står där ett tag tills bussen kommer.. och där är den, herregud, finfin buss det där. går in till chaffören och ber så snällt jag bara kan, och vi kom överens om att jag får åka med om jag lovar att boka hos dem nästa gång, vi tummar på det och jag går in och sätter mig. vilken skillnad på buss alltså! känns som att jag är i paradiset, sitter i fetaste skinnstolen med fötterna på en "fotpall", datorn i knät och en julebrus i handen. äntligen kan jag slappna av!

nu börjar det bli lite väl långt känner jag, kanske skriver mer sen.
peace


Kommentarer
Postat av: Emma

det är allt lite mysigt att åka trikk men jag hade aldrig vågat göra det ensam. hade garanterat virrat bort mig, haha.

2009-12-18 @ 00:01:12
URL: http://tightlikeatiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0