555

tänkte igår att jag skulle vara duktig och städa riktigt ordentligt här hemma idag. så jag bestämde mig för att jag skulle gå upp direkt när jag vaknade första gången i stället för att ligga kvar och somna om vilket jag nästan alltid gör. brukar vakna några gånger på natten och vara törstig men det gjorde jag inte i natt, i stället vaknade jag klockan 05.55. var bara att släpa sig upp. satt och tog det lugnt lite i soffan, åt en banan och kollade på vakna med the voice. sen började jag städa lite smått vid sju, tog ut en gammal dator med tillbehör från mitt rum då jag inte använder den och den enbart står och samlar damm! sen har jag haft tre kassar med skor som bara har stått och samlat damm de också.. gick igenom dom och slängde bort två hela kassar! får nästan lite ångest nu efter.. men men. nu har jag bara kvar skor jag använder och inga sånna som är tusen år gamla. efter det började jag damma av hela rummet och så dammsög jag, tvättade fönstren och så var jag klar med mitt rum så nu är det jätte fint! kanske kan ta lite bilder senare!
sen var det dags för resten av lägenheten.. vart ska man börja?
tog och dammade och dammsög hallen, köket och vardagsrummet. Efter det gick jag igenom alla skåp och lådor i köket så det såg fint ut, satte nya "tassar" på stolarna så inte golvet blir så repigt och så oljade jag bord & stolar. så hade jag gjort det jag skulle och lite mer, så hade jag inget att göra och tog då och gick igenom "lådorna" i hallen också. nu ska jag träna lite och sen ta mig en lååååång skön dusch!

kommer somna som en stock ikväll, skulle nog kunna somna nu om jag försökte. men är nog bättre att vänta i någon timme till. i morgon bär det av till Oslo, åker med en som jobbar hos pappa.. tur att han bor granne med oss så jag slipper till pappas jobb! Ska vara i källaren halv 8 så ska bli skönt att komma i säng i tid för en gångsskull.

men oroa er inte, jag kommer hem redan på fredag så ni behöver inte sakna mig så mycket!
längtar föresten redan efter Malou som har flytt landet och kommer inte hem igen förens om tre månader då jag förhoppningsvis inte ens är kvar i skövde.. så vet inte när jag får se den kvinnan igen!
stor puss på dig!



peeeace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0